logo

05 Temmuz 2018

AKP- MHP ortaklığı bozuldu

24 Haziran seçimlerine Cumhur İttifakı adı altında birlikte giren AKP ve MHP’nin ortaklığı Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nda (RTÜK) bozuldu.

İktidara yakınlığıyla bilinen TGRT Haber, AKİT TV ve A Haber’deki CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ve milletvekillerine yönelik hakaretler, AKP’li RTÜK Üst Kurulu üyelerinin oyları ile cezasız kaldı. MHP’li RTÜK Üst Kurulu üyesi ise CHP’li üyelerle birlikte kanalların cezalandırılmasını istedi.

Birgün’den Hüseyin Şimşek‘in haberine göre, 28 Kasım 2017’de A Haber televizyonunda yayımlanan “Akşam Ajansı” programında sunucu Salih Nayman, CHP’nin ve Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu’nun Gülen Yapılanması’nın kontrolüne girdiğini öne sürdü. Yayın boyunca sık sık dayanaksız iddialarda bulunan Nayman, “FETÖ diliyle CHP’nin aynı yörüngeye geldiği birçok olay oldu. Toplumsal muhalefete alternatif olacak sözde halktan görünen bir figür bulundu. Eline dosyalar verildi. ABD’ye giden Kılıçdaroğlu, FETÖ lobisine ve örgüte cemaat adı altında güzellemelerde bulunuyordu” şeklinde konuştu.

‘Alçağın önde gideni’ ifade özgürlüğü oldu
Hükümet ile kurduğu yakın ilişkilerle bilinen İhlas Yayın Holding’e bağlı TGRT Haber kanalı da AKP’nin himayesiyle cezasız kaldı. Geçen yıl 21 Mayıs’ta yayımlanan Medya Kritik isimli programda Fuat Uğur, CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu ve CHP milletvekillerine hakaret etti. Fuat Uğur, Kılıçdaroğlu için “Ar perdesini yırttı ama burada ar perdesi demek hafif olur. İhanet perdesini yırttı ve açık açık ‘ben ihanet ediyorum, FETÖ’ye çalışıyorum’ diyor adeta” ifadelerini kullandı. Uğur, ayrıca Şafak Pavey ve Engin Altay için, “Alçağın önde gidenidir. Gerçekten ya saf ya akılsız yani bilemiyorum, yani ya da gel-git akıllı bilemiyorum. Yani bu aklı nasıl emanete, kiraya veriyor onu da bilemiyorum” şeklinde de konuştu. Raportör tarafından ceza istenmeyen bu konuşmalar için de “cevap hakkını kullansınlar” önerisinde bulunuldu.

AKİT’te ne denilse dokunulmuyor 
Medyada kullandığı dil ve görsellerle eleştirilerin odağı olan, yayıncılığın pek çok ilkesini defalarca ihlal eden AKİT TV, AKP’li RTÜK Üst Kurulu üyelerince bir kez daha kollandı.

Geçen yıl 20 Mayıs’taki Gün Başlıyor isimli programda eski CHP Mersin Milletvekili Aytuğ Atıcı için, “Siması da ilginç değil mi? Erivan’daki bir ayakkabıcıya benziyor” ifadeleri kullanıldı. Programda ayrıca AKP’li üyelerin ceza vermemek için kalkan olmasına rağmen, “Ama RTÜK tepemizde hemen ceza kesiyor” iddiasında da bulunuldu.

‘Yalandaroğlu’ na daceza yok 
AKİT TV’nin gece bülteninin de çeşitli hakaretlerle sürdürüldüğü RTÜK uzmanlarınca hazırlanan raporda ortaya konuldu. Buna göre, geçen yıl 30 Kasım’da Kemal Kılıçdaroğlu için, “O bir yalancı. FETÖKOPİ Kemal Kılıçdaroğlu. O bir müfteri. FETÖ vagonu Yalandaroğlu” denildi.

Maranki’nin ‘gömüleri’ de serbest
Kamuoyunun gündemini uzun süre meşgul eden ve Ahmet Maranki’nin ifadesinin alınmasına neden olan, “Belgrad Ormanı’nda ağacın dibine talim şeyimizi gömdük” ifadeleri de rapora girdi. AKİT TV’deki bu ifadeler, raportör tarafından “ihlal” olarak değerlendirildi.

CHP’nin şikâyetleri üzerine gündeme gelen bu yayınların tamamı, AKP’li RTÜK Üst Kurul üyeleri İlhan Yerlikaya, Hamit Ersoy, Nurullah Öztürk, Ebubekir Şahin ve Taha Yücel tarafından “ifade özgürlüğü” kapsamında değerlendirildi ve cezasız kaldı. RTÜK Üst Kurulu’nun MHP’li üyesi Esat Çıplak toplantıya katılmazken MHP’nin diğer Üst Kurul üyesi Arif Fırtına ile CHP’li üyeler İsmet Demirdöğen ve İlhan Taşçı, yayınlarda ihlal olduğu yönünde oy kullandı. Muhalif üyelerin oyları yetersiz kaldı ve bu sözler “ifade özgürlüğü” kapsamında değerlendirildi.

Share
#

SENDE YORUM YAZ

8+9 = ?